Var går gränsen för otrohet? Otrohet I ren fysisk form är ganska lätt att urskilja (i alla fall i mina ögon.) Men var går gränsen för otrohet över exempelvis Internet?

Den här diskussionen har jag haft ett x-antal gånger med mina tjejkompisar och vi är väldigt eniga på den fronten.

Att ljuga för sin partner är ett sätt att bedra och föra den andre bakom ljuset. Det är också ett första steg kan jag tycka mot vad som KAN bli otrohet (i synnerhet om lögnen inkluderar en tredje person.) Så behöver det givetvis inte bli men kan man ljuga, kan man även göra annat. 

För mig är tillit i en relation (förhållande till partner eller vänskap) A och O. Finns det ingen tillit så finns det ingen fast grund att stå på. 

Ju fler sociala medier som dyker upp, desto fler olika forum finns det att söka kontakt med andra på. Men frågan är om det alltid är lika oskyldigt som personer ifråga vill få det att verka? Och är en flirt på nätet lika sårande som en flirt i verkliga livet? 

I mina ögon är det lika illa - vad tycker du? 



Kommentera

Publiceras ej