Då har jag och bebisen gått in i vecka 24.
Vi har även passerat 50kg gränsen och total viktuppgång so far är 3,8kg.

Än så länge har jag alltså inte lagt på mig överdrivet mycket men jag gissar på att det mesta kommer inom en snar framtid. Förhoppningsvis blir det maximalt 10 kg, det känns som en human siffra att jobba bort. Jag tror att jag får tacka mina promenader överallt för den långsamma viktuppgången.
 
Förra veckan fick jag dock sammandragningarna från helvetet när jag tog i alldeles för mycket.
Så som sagt, det är nu när jag börjar lära mig att bebisen säger ifrån som jag får börja ta det lugnt.
Får försöka mig på långsammare men kanske längre promenader istället.
 
I fredags var jag på mammagrupp hos barnmorskan. Hon gav oss bl.a tipset om att försöka kolla på allt som behövs nu de närmsta veckorna. För sen blir kroppen tyngre och orken mindre. Så till helgen får vi kolla på skötbord och bilbarnstol. Spjällsängen tänkte jag ge mig på att montera ihop ikväll om jag är pigg nog.
 
Inatt höll jag nämligen på att få frispel i hjärnan. Jag kan som sagt inte sova själv men att sova med en man som är allt annat än tyst är kaos. Imorse när jag klev upp (hade legat vaken sen 04:50) så blödde jag näsblod (stress/utmattning?).

Jag börjar sakta men säkert att bli galen om nätterna, ser det dock som "uppvärmning" för bebisen. Känner mig mentalt förberedd för vakna nätter i alla fall..
 
Men men, vad gör man inte för den man älskar? ;) :*

 
Gårdagens mamsi, invigning av NIKE-dojjorna jag fick i julklapp. Än är det rörigt i bebisens rum men det får vi ta tag i så småning om. Som ni ser är t. o m spegeln fortfarande inplastad sedan inköp...

Kommentera

Publiceras ej