Det händer mer ofta än sällan att jag glömmer bort hur många/vilka tatueringar jag har. Jag har hunnit samla på mig några stycken och ni anar inte hur mycket det kliar i fingrarna (huden?) efter fler. Så fort bebisen är ute och allt funkar som det ska, då är det dags att lägga sig under nålen igen. Är sugen på en hel arm tatuering men får suga på den lite till. En minnestatuering tillägnad pappa (även om han alltid gjorde en "fyfan vad ont"-min varje gång jag kom hem med en ny, haha) och sen en till Lillen såklart.
 
Vi tar de i kronologisk ordning:
 
 #1. Älvan Engla. 2008.
https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/99186/images/2008/img_3799_17143573.jpg
 
#2 "Obligatoriska" tribalen. 2008/2009?
https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/99186/images/2009/cimg9952_54840694.jpg
 
#3 - You bleed just to know you're alive.
En rad ur låten "Iris" med Goo Goo Dolls.
En ständig påminnelse för mig själv om att hur jävligt livet än är,
så blir du bara starkare av det som händer.  Nationaldagen 2011.


#4 Suddig men det är nog ändå inte alltför många som kan tyda den ;)
"Dynami" som betyder Styrka på grekiska med just grekiska bokstäver.
Den gjordes på Rhodos och där behövde man verkligen all styrka man kunde få, haha.
Spelar även på min inre styrka som ger mig kraft att alltid kämpa. 2012.
 
#5, #6, #7 Gjordes även de i Grekland. 2012.
Denna som först bara skulle bli en rad "Familjen före allt"...
(som symboliserar min biologiska familj, samt familjen jag fick där. )
 
blev till ännu en rad "Vänskap för evigt"....
 
...som slutligen avslutades 1,5 år (2013) senare med "Av hela mitt hjärta".
 
 
#8 Tro. Alltid tro på det bästa. 2013
 
#9 Hopp. Hoppet är det sista som överger Dig. 2013.
 
 
#10. Min hyllning till KENT - 747. 2013.
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej