Finally Friday!
 
Igår på vägen hem från jobbet så började jag känna av magsmärtor. Det hade dykt upp redan kvällen innan egentligen men då sov jag bort det. Så efter lite googlingar (ajabaja!) så ringde jag in till Huddinge Sjukhus BB. Efter en rad frågor från en jättemysig barnmorska så bad hon mig packa ned Id-kortet och komma in.
 
Jag höll på att börja gråta mitt i allt för jag blev så nervös!
 
Så jag och Jesper åkte mot Huddinge (åt en bit mat innan - erfarenheten från sjukhus den senaste tiden har gjort sitt..). Väl framme vid förlossningen blev vi mottagna av en jättegullig BM och visade till ett undersökningsrum. Efter en stund kom en annan BM in (hon som jag pratat i telefon med) och hon ville känna på magen.
 
Efter en stund plockade hon fram en maskin med en tillhörande rund platta. Den la hon mot magen (här var jag helt med på vad hon gjorde men inte jesper, haha <3) och efter en stund började ett snabbt tickande eka i rummet. Jesper som inte riktigt förstått att det var bebisen vi hörde (första gången som vi fått lyssna på hans hjärta) trodde att det var någon som drog en vagn i korridoren utanför *ler*. Men när det väl gick upp för honom så låg jag bara där och tittade på honom. Tänk att han den fina är pappa till mitt lilla hjärta i magen. <3
 
Läkaren kom in och gjorde ett väldigt snabbt UL och tittade på mängden fostervatten som var helt normalt. Livmodertappen var som den skulle också. Likaså mitt blodtryck, puls och temp. 

Så de konstaterade att de är ligament smärtor = köpa en värmekudde och varva ner ❤


Lite nervigt att man hörde kvinnor som skrek, helt inne i barnafödandet! Nästa gång kan det vara jag! 

Skönt att allt var precis som det ska med bebi i alla fall! ❤❤❤

 Idag har jag en riktig bandit-outfit haha! Mina fina gummistövlar syns knappt för magen! 



 
 

Kommentera

Publiceras ej